Undgå disse fejl i dit firmalogo

Når alt kommer til alt, er dit logo design en investering. Det er ikke nok at investere dine penge og tid i ejendom eller udstyr – du skal give dit logo den opmærksomhed, det har brug for, for at repræsentere din virksomhed på den bedst mulige måde.

Hvis dit logo ser amatøragtigt eller grimt ud, vil din forretning det også gøre. Undgå logo design fejl og at alt dit hårde arbejde er spildte kræfter.

Valg af skrifttype

Når det kommer til at skabe et vellykket logo, kan valg af den rigtige skrifttype skabe eller ødelægge et design.

En overdrevet skrifttype får dit brand til at se fjollet eller uprofessionelt ud. Det er ikke ualmindeligt, at et logo fejler på grund af et dårligt valg i en skrifttype.

Alle virksomheder har deres egne personligheder – det samme gælder skrifttyper. Du skal vælge den rigtige skrifttype der passer til din virksomheds brand. For eksempel vil en håndtegnet skrifttype versus en seriøs, fed skrift give en anden stemning og formidle forskellige attributter.

For komplekst

Mens du måske er fristet til at smide så meget som muligt i dit logo, skal du ikke gå overdrive med designet.

For megen kompleksitet eller en blanding af modstridende billeder kan underminere formålet med dit brand. Enkelhed er nøglen til dit logo design.

Dit logo skal være alsidigt. Det skal kunne gengives i forskellige størrelser og til forskellige medier uden at miste sin stil eller betydning

Mindeværdighed. Når en seer ser på dit logo, skal de kunne huske det. På den måde kommer de til at tænke på din virksomhed, når de ser dit logo. Det skal være let at huske og forstå

Prøv at koge dit logo design ned til essensen af, hvad din virksomhed repræsenterer.

For abstrakt

En anden logofejl at lave noget meget abstrakt.

Du prøver måske at formidle en ret kompleks meddelelse til dine potentielle kunder med kun ét logo. Antag ikke, at dine seere altid udfylder tomme felter.

Hvis dit logo design gør sit publikum forvirret, fungerer det ikke. Sigt efter et design, der er simpelt uden at miste noget af dets formål.

Vær ikke bange for at tilføje detaljer – du har ikke brug for meget for at skinne igennem. Det eneste, der kræves, er et par enkle detaljer i skrifttypen, farven og afstanden på billedet for at skildre din virksomheds mission.

Her kan du få hjælp fra en professionel grafiker til at lave dit logo design.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *